Technologia informacyjna – całokształt zagadnień, metod, środków i działań związanych z przetwarzaniem informacji.
Do źródeł informacji zaliczamy:
SMS – usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej. Usługa ta jest wprowadzana także do sieci telefonii stacjonarnej. SMS wysyła się pod numer abonenta sieci telefonii komórkowej lub stacjonarnej. Wszystkie produkowane obecnie telefony komórkowe i niektóre telefony używane w sieciach stacjonarnych umożliwiają zarówno odbieranie, jak i wysyłanie tego typu wiadomości.
Blog — rodzaj strony
internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy.
Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację
i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników
danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne
nosi nazwę blogosfery. Blog od wielu innych stron internetowych różni się
zawartością. Niegdyś weblogi utożsamiano ze stronami osobistymi. Dziś ten
pogląd jest nieaktualny, wciąż jednak od innych stron internetowych blogi
odróżnia bardziej personalny charakter treści: częściej stosowana jest narracja
pierwszoosobowa, a fakty nierzadko przeplatają się z opiniami autora. Ponadto
można spotkać się z definicją bloga jako sposobu komunikacji.
E-mail – usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych– stąd zwyczajowa nazwa tej usługi.
Komunikator internetowy – program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet (dlatego komunikatory internetowe). Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji.
Reklama – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz